Dostępność:na zamówienie
Producent: Crower
Bruce Crower w 1955 roku założył Cams Crower & Company Equipment. W ciągu roku wraz z doświadczoną ekipą znakomitych mechaników i konstruktorów stworzył markę która zaopatrywała wiele zespołów wyścigowych w wysokiej jakości części. Wszystko zrodziło się w głowie Bruce’a już w szkole średniej, był on właścicielem Forda Roadstera z 1932 roku i strasznie irytowało go to, że motory są szybsze niż samochody do tego stopnia, że przyczynił się do budowy samochodu który pobił rekord prędkości ustanowiony przez motocykl.
W 1949 roku Bruce otworzył pierwszy warsztat w którym zamieniał zwykłe auta w piekielnie szybkie hot rody. Po paru latach Bruce zatrudnił brata i powstała firma, do dzisiaj słynąca z wysokiej jakości części.
Warto dodać, że firmy Brian Crower i Daniel Crower są niezależne i w żaden sposób nie powiązane z Cams Cower & Company Equipment.
Wałki rozrządu Crower to wysokiej jakości części wykonane z najlepszych materiałów. Każdy wałek jest projektowany pod kątem konkretnego silnika a następnie testowany i dopracowywany w zależności od wersji, pod kątem optymalnych osiągów lub maksymalnych osiągów wykorzystywanych w sporcie.
Performance Level 1
Idealna propozycja na zastąpienie seryjnego wałka wydajniejszym odpowiednikiem. Wałek odczuwalnie zwiększa reakcję przepustnicy i zmniejsza spadek momentu obrotowego w końcowym zakresie obrotów.
Wymagana kompresja – 8.5:1
Performance Level 2
Wałki przeznaczone dla fanów tuningu którzy używają auta do codziennego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Wyraźnie zwiększają zakres dostępnej mocy maksymalnej dzięki czemu auto już z niskich obrotów potrafi żwawo przyspieszyć. Dedykowane do silników seryjnych lub delikatnie zmodyfikowanych.
Wymagana kompresja – 9.5:1
Performance Level 3
To propozycja dla fanów ostrzejszej jazdy którzy posiadają już zmodyfikowane silniki. Montaż wałków zdecydowanie poprawi średni i górny zakres obrotów przez co są one często używane w amatorskim sporcie.
Wymagana kompresja – 9.5:1 do 10.5:1
Performance Level 4
Przeznaczone do mocno zmodyfikowanych jednostek używanych w sporcie i wyścigach drag. Bardzo mocno podnoszą zakres średnich i wysokich obrotów. Zaleca się wzmocnienie cylindrów oraz głowicy.
Wymagana kompresja - 10.25:1 lub większa.
Performance Level 5
Wałki z tej półki są przeznaczone wyłącznie do silników wyścigowych. Wymagane wzmocnienie głowicy i cylindrów. Najlepiej całkowite zakucie silnika. Przystosowany do wysokich obciążeń przez wtryski nitro i metanolu.
Zestaw zawiera wałek wydechowy i dolotowy.
Dane:
Performance Level: 2
Valve Lash: .006" intake and .008" exhaust
Lobe center: 108
Rocker Ratio: Intake / Exhaust: 1.6 / 1.8
Advertised Duration (.010") Intake at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: 293 / 312 / 293
Advertised Duration (.010") Exhaust at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: / 318 /
Duration @ .050 Intake at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: 197 / 234 / 197
Duration @ .050 Exhaust at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: / 217 /
Lobe Lift Intake: Primary / Vtec / Secondary: .205 / .269 / .205
Lobe Lift Exhaust: Primary / Vtec / Secondary: / .237 /
Gross Lift Intake: Primary / Vtec / Secondary: .328 / .430 / .328
Gross Lift Exhaust: Primary / Vtec / Secondary: / .427 /
Rocker Ratio Intake: Primary / Vtec / Secondary: 1.8 / 1.6 / 1.6
Rocker Ratio Exhaust: Primary / Vtec / Secondary: 1.8 / 1.6 / 1.6
Low RPM: Idle
Peak HP: 8000
Redline: 8500
Zastosowanie:
Honda Civic D16Z6 / D16Y8 1992-2000