Dostępność:na zamówienie
Producent: Crower
Bruce Crower w 1955 roku założył Cams Crower & Company Equipment. W ciągu roku wraz z doświadczoną ekipą znakomitych mechaników i konstruktorów stworzył markę która zaopatrywała wiele zespołów wyścigowych w wysokiej jakości części. Wszystko zrodziło się w głowie Bruce’a już w szkole średniej, był on właścicielem Forda Roadstera z 1932 roku i strasznie irytowało go to, że motory są szybsze niż samochody do tego stopnia, że przyczynił się do budowy samochodu który pobił rekord prędkości ustanowiony przez motocykl.
W 1949 roku Bruce otworzył pierwszy warsztat w którym zamieniał zwykłe auta w piekielnie szybkie hot rody. Po paru latach Bruce zatrudnił brata i powstała firma, do dzisiaj słynąca z wysokiej jakości części.
Warto dodać, że firmy Brian Crower i Daniel Crower są niezależne i w żaden sposób nie powiązane z Cams Cower & Company Equipment.
Wałki rozrządu Crower to wysokiej jakości części wykonane z najlepszych materiałów. Każdy wałek jest projektowany pod kątem konkretnego silnika a następnie testowany i dopracowywany w zależności od wersji, pod kątem optymalnych osiągów lub maksymalnych osiągów wykorzystywanych w sporcie.
Performance Level 1
Idealna propozycja na zastąpienie seryjnego wałka wydajniejszym odpowiednikiem. Wałek odczuwalnie zwiększa reakcję przepustnicy i zmniejsza spadek momentu obrotowego w końcowym zakresie obrotów.
Wymagana kompresja – 8.5:1
Performance Level 2
Wałki przeznaczone dla fanów tuningu którzy używają auta do codziennego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Wyraźnie zwiększają zakres dostępnej mocy maksymalnej dzięki czemu auto już z niskich obrotów potrafi żwawo przyspieszyć. Dedykowane do silników seryjnych lub delikatnie zmodyfikowanych.
Wymagana kompresja – 9.5:1
Performance Level 3
To propozycja dla fanów ostrzejszej jazdy którzy posiadają już zmodyfikowane silniki. Montaż wałków zdecydowanie poprawi średni i górny zakres obrotów przez co są one często używane w amatorskim sporcie.
Wymagana kompresja – 9.5:1 do 10.5:1
Performance Level 4
Przeznaczone do mocno zmodyfikowanych jednostek używanych w sporcie i wyścigach drag. Bardzo mocno podnoszą zakres średnich i wysokich obrotów. Zaleca się wzmocnienie cylindrów oraz głowicy.
Wymagana kompresja - 10.25:1 lub większa.
Performance Level 5
Wałki z tej półki są przeznaczone wyłącznie do silników wyścigowych. Wymagane wzmocnienie głowicy i cylindrów. Najlepiej całkowite zakucie silnika. Przystosowany do wysokich obciążeń przez wtryski nitro i metanolu.
Zestaw zawiera wałek wydechowy i dolotowy.
Dane:
Performance Level: 2
Valve Lash: .006" intake and .008" exhaust
Lobe center: 108
Rocker Ratio: Intake / Exhaust: 1.55 / 1.55
Advertised Duration (.010") Intake at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: 259 / 308 / 278
Advertised Duration (.010") Exhaust at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: 230 / 309 / 288
Duration @ .050 Intake at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: 176 / 233 / 200
Duration @ .050 Exhaust at the Valve: Primary / Vtec / Secondary: 179 / 235 / 201
Lobe Lift Intake: Primary / Vtec / Secondary: .141 / .301 / .214
Lobe Lift Exhaust: Primary / Vtec / Secondary: .131 / .287 / .204
Gross Lift Intake: Primary / Vtec / Secondary: .204 / .466 / .321
Gross Lift Exhaust: Primary / Vtec / Secondary: .190 / .445 / .306
Rocker Ratio Intake: Primary / Vtec / Secondary: 1.45 / 1.55 / 1.5
Rocker Ratio Exhaust: Primary / Vtec / Secondary: 1.45 / 1.55 / 1.5
Low RPM: 1500
Peak HP: 9500
Redline: 10000
Zastosowanie:
Honda Civic / Integra B16A / B17A / B18C 1988-2000