Dostępność:na zamówienie
Producent: Fluidampr
Fluidampr to firma z wieloletnią tradycją pochodząca z USA, Współpracuje z wytwórnią Motorsports Horschel posiadającą wiele certyfikatów. Motorsports Horshcel jest kontynuacją rozpoczętej w 1946r tradycji która to stworzyła wtedy pierwszy ‘lepki’ tłumik drgań,który stosowany był w wielu pojazdach, począwszy od małych silników benzynowych przez diesle po wielkie silniki stosowane w ciężarówkach. Firma dba o najwyższa jakość swoich produktów wykorzystując coraz to nowsze technologie i wysokiej jakości materiały.
Dlaczego silnik potzrebuje koła pasowego z tłumikiem drgan?
Za każdym razem wewnątrz cylindra mieszanka paliwa i powietrza zapala się, powoduje to wzrost momentu obrotowego przenoszonego przez tłoki na wał korbowy. Moment ten jest na tyle poważny, że nie tylko obraca wał ale również go skręca przez cos optymalna rotacja ulega drobnym zmianom, są to tzw. Drgania skrętne, kiedy częstotliwość drgań będzie harmonicznie działać na wał może to być poważnym zagrożeniem dla panewek i wału korbowego. Koło pasowe Fluid dumper skutecznie zapobiega takim sytuacją dzięki czemu nie tylko zwiększymy żywotność istotnych części silnika ale również usprawnimy pracę całego układu.
Guma vs. Płynny silikon
Czyli dlaczego tłumiki drgań w kołach dwupasowych Fluidampr są lepsze niż tradycyjne gumowe tłumiki. Jak wiadomo guma średnio znosi wysokie temperatury, podczas pracy narażona jest na bardzo duże temperatury przez co traci swoje właściwości, zmienia swoją twardość a czasem nawet pęka co może doprowadzić do poślizgu pierścieni tłumika narażając nas na wysokie koszta naprawy silnika. Kolejna kwestia to możliwość dostosowania się do różnych wartości drgań, guma po pewnym czasie poddaje się drganiom harmonicznym, ma bardzo niską tolerancję częstotliwości drgań i bardzo często jest dopasowana tylko do jednostek fabrycznych, każda modyfikacja silnika – wały, tłoki itd. Będzie powodowało kolejne zmiany w drganiach do których takie koło nie jest przystosowane, co z kolei sprowadza się do kolejnych kosztownych napraw.
Cechy:
1. Większość gumowych tłumików jest przystosowana do pracy z seryjnymi jednostkami. Koła dwupasowe Fluidampr mogą być stosowane we wszystkich jednostkach.
2. Tłumik drgań nie pełni roli balansu, służy jedynie do kontroli i niwelowania drgań skrętnych.
3. Płynny silikon nie zużywa się i jest odporny na temperatury.
4. Montaż koła wymaga zrównoważenia z przeciwwagą.
Uwagi: Wewnętrznie zrównoważone, czarne cynkowe wykończenie
Zastosowanie:
Nissan Skyline GT-R BNR32 Phase 1