Kontakt  
Strona główna » Nissan » 200SX » Układ wydechowy » Kolektory wydechowe » Kolektor wydechowy DC Sports 4-2-1 Ceramic - Nissan 240SX 91-94
Wybierz producenta
Wybierz kategorię
Informacje
Polecamy najlepszej jakości Sprężyny, Wtryski paliwa, Chłodnice oraz klocki hamulcowe. Możemy polecić nasze akcesoria. Top End Power zachęca do współpracy. Części tuningowe - najlepsze ceny w PL.
Dołącz do nas


ID Nazwa Cena:
DCS-NHC4203 Kolektor wydechowy DC Sports 4-2-1 Ceramic - Nissan 240SX 91-94 3035.46 PLN
Kolektor wydechowy DC Sports 4-2-1 Ceramic - Nissan 240SX 91-94

Dostępność:na zamówienie

Producent: DC Sports

DC Sport to amerykańska firma która początkowo tworzyła części dla Hondy i Acury. Spełniające wszystkie wymogi części były dopuszczone do stosowania w samochodach uczestniczących w ruchu drogowym. Wiele z nich mogło być używanych jako zamiennik części fabrycznych co sprawiło, że firma zdobyła taką popularność wśród miłośników Hond i Acury. Wszystkie części cechuje wysoka jakość wykonania i zaprojektowania z myślą o podniesieniu osiągów. Po kilku latach producent poszerzył ofertę o kilka modeli, jednak grupą docelową wciąż zostali właściciele Hond. Firma posiada bardzo szeroką gamę części, począwszy od rozpórek i układów dolotowych kończąc na kolektorach wydechowych i bardzo wydajnych układach wydechowych.

 

Kolektory DC Sports to starannie zaprojektowane I wykonane z najwyższej jakości materiałów części odczuwalnie podnoszące parametry silnika. Kolektor wydechowy to bardzo ważny element silnika, jest to początek układu wydechowego i łącznik z silnikiem. Jeśli by komuś wpadł do głowy pomysł zmiany wydechu bez zadbania o odpowiedni kolektor może się bardzo rozczarować, ponieważ układ wydechowy o wyższej przepustowości spalin wcale nie musi być wykorzystany jeśli kolektor nie da rady. Kształt i materiał z jakiego jest wykonany kolektor ma bardzo duży wpływ na pracę nie tylko układu wydechowego ale i charakterystykę całej jednostki napędowej. Zdecydowana większość kolektorów jest produkowana seryjnie i odlewana, spowodowane jest to względami czysto ekonomicznymi. Niestety jakość wykonania takich kolektor może pozostawić wiele do życzenia, wszystkie niedoskonałości, nierówności powierzchni i uskoki stanowią dodatkowy opór dla przepływających gazów. O ile na wolnych obrotach może to nie mieć wielkiego znaczenia to przy wyższych jest to naprawdę poważny problem. W sytuacji gdy taka nierówność odbije falę gazów która wróci do komory spalania nastąpi gwałtowny wzrost ciśnienia i spadek mocy. Dodatkowo kolektory produkowane masowo bardzo często mają różne długości kanałów, co przy wyższych obrotach będzie skutkowało wspomnianym wyżej efektem. Spaliny biegnące przez kolektor który ma różne długości kanałów w pewnym zakresie obrotów spotkają się przy końcach i zostaną odbitę, co ponownie spowoduje brak dostarczenia nowej mieszanki do komory spalania. Bardzo łatwo wytłumaczyć to na przykładzie silnika 4 cylindrowego. W jego przypadku występują dwa rodzaje kolektorów: 4-2-1 i 4-1. W przypadku kolektora 4-2-1 łączone są cylindry 1 i 4 z 2 i 3 ponieważ wydech następuje co 360 stopni. Jeśli więc długości kanałów były by różne, w pewnym momencie spaliny spotkały by się ze sobą.


4-2-1 czy 4-1 ?


Fabryczne kolektory są produkowane pod kątem ekonomii i ekologii oraz stanowią wielki kompromis dla osiągów jednostki. Są to zazwyczaj krótkie kolektory 4-1. Nie jest to dobre rozwiązanie ponieważ kolektor jest tym elementem układu wydechowego który najbardziej wpływa na charakterystykę silnika. Krótki kolektor 4-1 powoduje bardzo szybkie spotkanie się spalin co powoduje drgania i słabą przepustowość. Chcąc poprawić osiągi jednostki w podobnym zakresie obrotów opracowano kolektory 4-2-1. Są to krótkie kolektory które łączy cylindry w pary co powoduje mniejsze drgania. Stosując taki kolektor poprawi się wyraźnie moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów. Z kolei kolektory długie 4-1 sprawiają, że spaliny spotkają się daleko i nie zakłócają pracy zaworów wydechowych poprzez wracające drgania które występują podczas mieszania się spalin z poszczególnych kanałów. Kolektor długi 4-1 sprawi, że jednostka będzie dysponowała wysoko położonym momentem obrotowym. Idąc dalej, już wiecie czemu drag stery mają pojedynczą rurę jako osobny wydech dla każdego cylindra, chodzi o bardzo wysoką moc w górnym zakresie obrotów bez dbałości o środowisko i zbędnych kompromisów.


Polerowany czy ceramiczny ?


Ceramiczny - Ceramiczna powłoka wysokiej jakości stali T409 stanowi doskonałą ochronę przed rdzą i korozją. Wysoka odporność na warunki pogodowe gwarantuje długą żywotność.
Polerowany – Wykonany z bardzo wysokiej jakości stali T304 powszechnie stosowanej w przemyśle samochodowym i lotniczym. Charakteryzuje się wyższa zawartością niklu i chromu niż stal T409 co sprawia, że odporność na korozję i rdzę jest bardzo wysoka. Stal T304 charakteryzuje się również bardzo wysoką trwałością i odpornością na temperatury dzięki czemu może być wykorzystywana w ciężkich warunkach.

 

Typ:

Ceramiczny

Zastosowanie:

Nissan 240SX 1991-1994





Poleć produkt znajomemu · Oceń produkt    

Newsletter
 
Zapisz się na newsletter
 Dodaj 
  Usuń  
 
  
Kontakt z nami

TOP END POWER

694-502-500

694-502-501

info@topendpower.pl

Gadu-Gadu 4199927

Gadu-Gadu 2079432

  zadzwoń

Nowości

Tablica

Szanowni klienci! Z powodu trwających prac modernizacyjnych, oraz zmieniających się kursów walut nie jesteśmy w stanie na bieżąco aktualizować cen. Prosimy przed zakupem o kontakt w celu ustalenia aktualnej ceny. Dziękujemy i przepraszamy za niedogodności

Zobacz więcej...
 |  Strona główna  |  Promocje  |  Nowości  |  O firmie  |  Regulamin  |   |  Wspólpraca  |