Kontakt  
Strona g³ówna » Nitrous Express - Systemy nitro
Nitrous Express - Systemy nitro


Nitrous Express - Systemy nitro
(2011-05-05)

Brakuje mocy? Top End Power ma na to sposób! Od teraz w ofercie pe³na oferta na zastawy podtlenku azotu,butle, wska¼niki, kocyki grzewcze i akcesoria Nitrous Express. Nitro to idealne rozwi±zanie dla tych, którzy chc± w prosty i tani sposób podnie¶æ moc w swoim samochodzie.

Podtlenek azotu (N2O) to gaz, który w wysokiej temperaturze rozpada siê na tlen i azot.Gdy doprowadzimy go do komory spalania, pod wp³ywem temperatury zaczyna siê utleniaæ. Powstaje w ten sposób mieszanka bardzo bogata w tlen. W powietrzu atmosferycznym znajduje siê 23% tlenu, a w podtlenku - 36% tlenu. Przy tym samym ci¶nieniu jest on 50% gêstszy od powietrza, a metr sze¶cienny N2O zawiera 2,3 razy wiêcej tlenu ni¿ powietrze.Ten dodatkowy tlen sprawia, ¿e silnik uzyskuje dodatkow± moc ze spalenia tego tlenu z wiêksz± ilo¶ci± paliwa ni¿ standardowo wahaj±c± siê w zale¿no¶ci od zastosowanej aplikacji od 35% wzwy¿. Azot natomiast reguluje i usprawnia sam proces spalania. Ponadto nitro daje ch³odz±cy efekt zwi±zany z zamian± fazy p³ynnej w gazow± w czasie wtrysku i w zwi±zku z tym dzia³anie podobne, do Intercoolera (zmniejsza temperaturê mieszanki na wlocie o oko³o 70 stopni).
Jednak w przeciwieñstwie do instalacji turbo, które podczas pracy silnika dzia³aj± zawsze, powodowane przez nitro przyrosty mocy s± ograniczone czasowo pojemno¶ci± butli. Czas opró¿nienia butli z gazu zale¿y od pojemno¶ci butli, pojemno¶ci skokowej silnika oraz wyregulowanego przyrostu mocy wynikaj±cego z zastosowania dysz o okre¶lonym przyro¶cie mocy. Oczywi¶cie im wiêksza pojemno¶æ silnika i im wiêkszy wyregulowany przyrost mocy, tym wiêksze zu¿ycie podtlenku, a wiêc przy takiej samej pojemno¶ci butli, krótszy czas dzia³ania instalacji. Z tych powodów n Nitro u¿ywamy wywo³uj±c krótkie kilkosekundowe "strza³y" gazu. Jeden 10 sekundowy strza³ pozwala na znaczne przyspieszenie podczas ulicznych wy¶cigów, wyprzedzania, nag³ego startu czy po prostu swobodnego wkrêcenia siê na wysokie prêdko¶ci.

Przyrost mocy przy zastosowaniu nitro jest znacznie bardziej gwa³towny ni¿ w przypadku np. turbo wiêc bardziej obci±¿aj± uk³ad korbowy oraz uk³ad przeniesienia napêdu. Z tego powodu najlepiej rozpocz±æ od obrotów maksymalnego momentu obrotowego, gdy¿ aktywowanie go w zakresie niskich obrotów mo¿e doprowadziæ do znacznych obci±¿eñ silnika i zwi±zanego z tym uszkodzenia. Dlatego w silnikach montuje siê specjalny czujnik, pozwalaj±cy na uruchomienie instalacji tylko wtedy, gdy przepustnica jest maksymalnie otwarta.

 

Teoretycznie mo¿emy stwierdziæ, ¿e nitro to rozwi±zanie doskona³e. Jednak nie do koñca tak jest. Zbyt du¿e ci¶nienie w cylindrze zwiêksza ryzyko wybuchu silnika, a w najlepszym przypadku uszkodzenia pier¶cieni t³okowych i uszczelek. Zbyt du¿e ci¶nienie, to wysoka temperatura, wiêc podczas u¿ywania nitro, trzeba pamiêtaæ o tym, ¿e musi zostaæ opó¼niony moment zap³onu mieszanki. Dlatego zaleca siê, aby takie systemy by³y instalowane tylko i wy³±cznie przez wykwalifikowane warsztaty.
Jedno jest pewne. Systemy Nitrous Express to modyfikacja oparta na najnowszej technologii i najwy¿szej jako¶ci pozwalaj±ca na osi±gniêcie wspania³ego efektu przy stosunkowo niskich kosztach i zachowaniu trwa³o¶ci jednostki napêdowej.

Zapraszamy do wspo³pracy wszystkie warsztaty i sklepy.

 |  Strona g³ówna  |  Promocje  |  Nowo¶ci  |  O firmie  |  Regulamin  |   |  Wspólpraca  |