Kontakt  
Strona główna » Dodge » SRT-4 » Układ wydechowy » Układy wydechowe Cat Back » Układ wydechowy typu Cat-Back Borla - Dodge Neon SRT-4 2.4l Turbo 03-05
Wybierz producenta
Wybierz kategorię
Informacje
Top End Power zachęca do współpracy. Z pasji dla pasji - Top End Power Udostępniamy najkorzystniejsze artykuły: Sprężyny, Korbowody, Uszczelki turbo i części tuningowe. Klocki hamulcowe - najlepsze ceny.
Dołącz do nas


ID Nazwa Cena:
BOR-140070 Układ wydechowy typu Cat-Back Borla - Dodge Neon SRT-4 2.4l Turbo 03-05 3110.00 PLN
Układ wydechowy typu Cat-Back Borla - Dodge Neon SRT-4 2.4l Turbo 03-05

Dostępność:na zamówienie

Producent: Borla

Borla Performance jest pionierem i liderem w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości układów wydechowych. Firma zaczęła trzy dekady temu jako producent układów wydechowych do takich klasyków jak Rolls-Royce czy Ferrari które było ówczesnym wyznacznikiem osiągów.

Borla czuje się zobowiązana do dostarczania układów wydechowych światowej klasy które przewyższają oczekiwania naszych klientów. W tym celu nasz obiekt w którym mieści się siedziba jest kompleksowo wyposażony, posiada nowoczesne centrum badań i rozwoju w którym nieustannie ulepszane są nasze produkty. Borla obecnie posiada kilka patentów w Stanach Zjednoczonych z zakresu innowacyjnych technologii układów wydechowych, firma jest również laureatem wielu prestiżowych nagród w swojej branży, np. Best New Product.

Każdy układ wydechowy wykonany jest z giętej stali nierdzewnej, zaprojektowany z myślą o jak najłatwiejszym montażu i dopasowaniu do konkretnego modelu auta. Ponad 30-letnie doświadczenie zapewnia najwyższy poziom i wytrzymałość zestawu.

Zalety działania systemów wydechowym Borla są powszechnie znane. Najlepsi producenci silników na świecie zaufali układom wydechowym Borla które zapewniają maksymalną wydajność. Wiele zespołów wyścigowych od dawna korzysta z naszych układów wydechowych, są to zespoły które regularnie wygrywają prestiżowe wyścigi. Zestawy Borla zapewniają wzrost mocy i momentu obrotowego o ok. 7-10%.

 

Dlaczego stal nierdzewna ?

Co roku, miliony układów wydechowych kończy swój żywot z powodu korozji. Spaliny to mieszanka tlenku węgla, tlenku azotu, niespalonych węglowodorów i wilgoci. Składniki te przyczyniają się do wewnętrznych procesów korozyjnych. Z kolei na zewnętrzną kondycję wydechu bardzo negatywnie wpływa wilgoć, błoto i sól. Do tego nieustające wibracje spowodowane dziurami w drogach oraz wysokie temperatury pracy powodują, że wydech bardzo szybko kończy swój żywot.

Układy wydechowe Borla są budowane z wysokiej jakości stali nierdzewnej używanej w przemyśle lotniczym. Nie jest to powłoka stalowa ani mieszanka z aluminium, jest to 100% stal T-304 która charakteryzuje się nadzwyczaj wysoką zawartością chromu dzięki czemu całość jest wysoce odporna na korozje. Borla daje gwarancję przed korozją na milion kilometrów.

UWAGA: Jedyną częścią nie wykonaną ze stali T-304 są kołnierze, które są tak grube, że raczej nigdy nie poddadzą się warunkom zewnętrznym i nigdy nie wpłyną na skuteczność i trwałość układu wydechowego.

 

Wybór odpowiedniego układu wydechowego.

Dziś, wybierając układ pod kątem wydajności sprawia niektórym wiele trudności. Powszechnym błędem jest, że „im większy tym lepszy”. Wielu entuzjastów w ten sposób szuka wydechu, a niektórzy producenci sami piszą, że większa średnica wydechu jest jedynym sposobem na zwiększenie osiągów. Niestety duże średnice wydechów powodują zmenijszenie prędkości wylotowej gazów i zmniejszają temperaturę. Spaliny przy wejsciu do kolektora wydehcowego mają średni temperaturę 816°C, z kolei przy wylocie z tłumika końcowego już tylko 66°C więc sporo energii zostało straconej, a jak wiadomo spaliny krążą szybciej w wysokich temperaturach. Ponadtto duża średnia wydechu bardzo często powoduje uciążliwe szumy i buczenie całego układu. Borla podchodzi do sprawy nieco inaczej, duże średnice używane są tylko gdy to jest naprawdę potrzebne i najczęściej do zastosowań w motorsporcie. Tradycyjne układy wydechowe są budowane w oparciu o kompromisy cena-jakość-wydajność. Układy nie są ekstremlanie duże, mniejsze średnice pozwalają szybciej odprowadzić spaliny dzięki wyższej temperaturze i są lżejsze, dodatkowo nie powodują uciązliwego buczenia, tłumi są budowane w ten sposób aby dźwięk był słyszalny za tłumikiem końcowym. Design układów podąża za światowymi trendami więc doskonale prezentują się na każdym samochodzie, dodatkowo układy posiadają niezbędne certyfikaty dzięki którym ich montaż nie wpływa na gwarancję producenta samochodu.

Borla posiada w swojej ofercie ponad 400 układów wydechowych, większość oferowana jest w poszczególnych seriach – Atak, S-Type, Multicore i Touring. Każdy z nich kierowany jest do różnych stylów jazdy i dźwięku. Zestawy różnią się budową tłumików które zagwarantują oczekiwany efekt dźwięku i osiągów.

Krótka charakterystyka wydechów:

ATAK

Zaprojektowany z myślą o tych co brzemienie cenią ponad wszystko, są to najgłośniejsze wydechy dostępne w ofercie. Oczywiście ich głośność miesci się w ograniczeniach prawnych więc może być używany w codziennej jeździe.

S-TYPE

Typowo przelotowy układ wydechowy, tłumiki o cylindrycznym kształcie sprawiają, że dźwięk silnika nie jest uciązliwy a wciąż brzmi sportowo, pełnię mocy i dźwięku osiągamy dopiero gdy przepustnica jest w pełni otwarta.

MULTICORE

Układ o wysokim współczynniku przepływu spalin, zwiększona powierzchnia wewnętrzna tłumika pozwala na swobodny przepływ a jeden z wielu zmiennych w zależności od tłumia wewnętrznych rdzeni pozwala zmniejszyć głośność wydechu.

TOURING

Najcichszy z dostępnych układów wydechowych. Owalny kształt tłumika pozwolił zwiększyć jego pojemność, dzięki czemu dźwięk jest wciąż głęboki ale znacznie niższy niż w innych modelach, jednocześnie zachowany jest wysoki przepływ spalin. Model na pewno polubią cisi kilerzy.

 

 

Układy nie pochodzące z żadnej z powyższych serii są po prostu uniwersalne i możliwie kompromisowe dzięki czemu są kierwowane do szerokiej rzeszy klientów.

Uwaga: Nowe modele samochodów gdzie komputer steruje większością parametrów silnika po instalacji może być konieczne przejechanie około 1000KM zanim wydech zestroi się z komputerem.

Uwaga: Zaleca się montaż zestawu w specjalistycznych warsztach. Samodzielny montaż może zająć ok. 8h.

 

Dane:

Średnica: 2,5" ,  2,25"

Końcówka: 4” RD x 12”

 

Zastosowanie:

Dodge Neon SRT-4 2.4l Turbo FWD Manual 2003-2005

 

 





Poleć produkt znajomemu · Oceń produkt    

Newsletter
 
Zapisz się na newsletter
 Dodaj 
  Usuń  
 
  
Kontakt z nami

TOP END POWER

694-502-500

694-502-501

info@topendpower.pl

Gadu-Gadu 4199927

Gadu-Gadu 2079432

  zadzwoń

Nowości

Tablica

Szanowni klienci! Z powodu trwających prac modernizacyjnych, oraz zmieniających się kursów walut nie jesteśmy w stanie na bieżąco aktualizować cen. Prosimy przed zakupem o kontakt w celu ustalenia aktualnej ceny. Dziękujemy i przepraszamy za niedogodności

Zobacz więcej...
 |  Strona główna  |  Promocje  |  Nowości  |  O firmie  |  Regulamin  |   |  Wspólpraca  |